DELTACO e-Charge laddkabel Schuko till typ 2 1 fas 3,6KW 5m

DELTACO e-Charge laddkabel Schuko till typ 2 1 fas 3,6KW 5m

DELTACO e-Charge laddkabel, Schuko till typ 2, 1 fas, 3,6KW, 6m, svartDELTACO e-Charge EV-1225 laddkabel passar alla fordon med en Typ2 uttag för den som vill ladda via ett vanligt vägguttag av typen Schuko sk mode 2 laddning. Laddeffekt upp till 3.6KW. Reglerbar laddström mellan 10A eller 16A. Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Längd 6M. Typ2 kontakten är utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring. Kabelns kontrollbox har en inbyggd jordfelsbrytare typ A.Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla.Typ2 uttag är idag EU standard, bilar ifrån tillverkarna tex. AUDI, BMW, Hyundai, KIA, Mercedes, Porsche, Seat, Skoda, Tesla, Volkswagen, Volvo använder alla Typ2 uttag.Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och kontrollboxen. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kontrollboxen spänningsätter kabeln låses kontakten i bilen mekanisk fast.Skyddsklassad enligt IP 66. Kabelns kontrollbox har en inbyggd jordfelsbrytare. Vid jordfel stängs strömmen av. Efter laddningen, lås upp bilen så det mekaniska låset öppnar och ta loss laddkabelns kontakt.Förlängningskablar får ej användas. Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.Certifiering: TUV 2 PfG 1908Kabel: EV07EE-H, 3G2,5mm²+1x05mm² + EV07EE-H, 3G2,5mm²Klassning: IP66Vikt: 2,15KGArbetstemperatur: -25°C – +55°CElsäkerhetsverket i Sverige, DSB i Norge, Tukes i Finland och Sikkerhedsstyrelsen i Danmark, avråder alla från regelbunden laddning i vanliga vägg- och motorvärmaruttag. OBS vissa lokala avvikelser förekommer.Men generellt rekomenderas detta:? Gamla eller felaktiga kopplingar och kabelförgreningar ifastigheten kan orsaka varmgång vid hög belastning, vilket isin tur kan leda till brand. Låt därför ett elinstallationsföretagkontrollera elinstallationen.? Vanliga vägg- och motorvärmaruttag (Schuko) är integjorda för elbilsladdning och klarar inte återkommande högbelastning under lång tid – begränsa därför alltid laddningentill 8-10A och häng upp kontrollboxen i en krok.

Läs mer om DELTACO e-Charge laddkabel Schuko till typ 2 1 fas 3,6KW 5m

DELTACO e-Charge laddkabel Schuko till typ 2 1 fas 3,6KW 5m

Elfordon

Hitta DELTACO e-Charge laddkabel Schuko till typ 2 1 fas 3,6KW 5m även hos:






Rulla till toppen